Shit

vilken värme det varit idag! Dagen har som vanligt gått i rusande takt. En sak som jag funderat över under dagen, och som jag då och då grubblar över: varför människor kan ha så dåligt bemötande mot sina medmänniskor, speciellt de som jobbar med att använda sig av ett proffessionellt bemötande av utsatta, känsliga människor med psykiska problem av den ena eller andra sorten. Varför passar man på att leka översittare/besserwisser/märkvärdig, när man har ett arbete som handlar om allt annat än det? Jag fattar inte, har de inte fått lära sig bemötande som borde vara en självklar suntförnuftgrej under sin utbildning? Har de jobbat för länge så de tröttnat och inte tar sitt arbete på allvar? Varför byter man då inte jobb? Och de med dåligt bemötande, vafan får de inte sparken???, sådan makt och inflytande de kan ha på en människa med psykiska problem som har svårt att göra sig hörd....Är det bara de själva som är viktiga i deras egovärld? Saknar man empati som man borde fått lärt sig under uppväxttiden eller har man kommit på att det behövs ingen hänsyn för man hamnar ändå aldrig i helvetet/himlen? Nää, fyfan för översittare/besserwissrar/märkvärdiga satyg som tror att de är mer värda än någon annan, och ännu mer fyfan för de som arbetar med utsatta människor och inte ens klarar av vanlig jävla respekt för någon annan och som missbrukar sina positioner. Sparken ska de ha, på en gång, tycker jag! Jag fick bevittna ett sådant dåligt bemötandeögonblickidag, (inte det första) som tur var fanns jag med, jag kunde stötta, avbryta, markera- inte ok...vem vet, en annan tid, med en annan människa, en ensam utsatt människa, med samma bemötande kanske inte någon mer gång vågade be om hjälp, vågade lita på resten av världen, eller i värsta fall, valde att lämna jordelivet... Jag ska lära våra ungar att man bemöter andra människor med respekt, oavsett bakgrund, samhällsklass, utseende, färg, handikapp osv. och att de själv också är värdefulla och förtjänar respekt. Vanlig sunt förnuft! godnatt

Kommentarer
Postat av: SoiliMinkkinen

Du har så rätt i det du skriver, jag tycker att många som jobbar i sjukvården borde göra annat, dom passar inte där. Har själv råkat ut för dåligt bemötande. Det är inte ok.Förövrit tycker jag att du är FANTASTISK som läser med bra betyg och tar hand on din familj. Hälsa familjen och dina bröder.

Faster

2012-05-26 @ 12:19:50
Postat av: Tanja

Tack snälla du:) Jag har bestämt mig med pluggandet, jag ska satsa på det så får vi se vad det bär mig, men helt klart det bästa val jag gjort, trots att det blir knapert en tid, men jag ska kämpa på, hälsa hem du med!

2012-05-26 @ 19:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0