Det

slog mig just, alla diagnoser som upptäcks, alla allt fler olikheter och avvikelser. Det är nog vi själva som skapar dem. Samhället är uppbyggt så att man ska vara på ett visst sätt, högpresterande och med social kompetens. Förr kanske man klarade sig bättre, när samhället såg annorlunda ut...är det inte det som kallas evolution om man hårdrar det? Man måste anpassa sig till omgivningen, utvecklas med den, annars hamnar man utanför... Vi alla bidrar till vad som anses annorlunda eller inte passande....intressant tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Samhället blir mer och mer krävande och de kan inte hänga med utvecklingen och pressen, måste (??!) sållas bort! Ibland undrar jag är det också en del av evolutionen..?

C.

2012-05-07 @ 21:18:12
Postat av: angelica

duktig du är som kämpar på med jobb pluggning barnen å hemmet :)) en riktig kämpe du,men så har de vell vart så länge jag kännt dig..riktigt envis:)

2012-05-08 @ 20:30:35
Postat av: Tanja

Naiv som jag är, så tror (hoppas) jag dock att den delen av "evolutionen" inte fullföljs...vi kommer att förstå vilket pris man får betala för att vara en modell av det samhället skapat...ja jag vet, naiv var ordet...

2012-05-08 @ 22:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0