Svängningar

Så det kan svänga...imorgon påbörjar jag sommarvik. inte det första men det andra. Från att jag minskade ner helt på kaffet, så dricker jag mängder med kaffe för att hålla mig vaken, från att vilja sova kvar på morgonen vaknade jag idag tidigt, kl fem och kunde INTE sova...från att hitta en mening till total meningslöshet, från massor av ork till kraftlöshet. Vad vore det utan dessa svängningar då?...kanske alldeles, alldeles harmoniskt...men alldeles, alldeles för tråkigt? Idag ska jag göra det sista jag kan innan allvaret börjar över sommaren. Då blir det fokusering på att vara den snälla, omtänksamma, hjälpande, tryggande, stödjande och sällskapande omvårdaren för gamla människor i slutet av deras liv. Jag ska göra mitt bästa för att de ska känna sig nöjda och harmoniska:) Ser fram emot att få dela andras livsöden och få dem att känna sig meningsfulla, för det är dem, inte minst för mig-för att därför har jag ett sommarvik. och därför jag får erfarenhet och för att det är tillsammans med andra det blir en mening! Men innan imorgon ska jag göra en massa annat, viktigast är det med Nikitas skolavslutning som jag tyvärr missar:( Men hennes kläder ska göras iordning, och kameran ska laddas. Jag ska måla, städa, transplantera gräs och se om hemsidan någongång kommer upp (väntar på lösenord) men först ännu mer kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0