Bubben och jag

Det blir jag och bubben hemma idag på förmiddagen. Vi är TOKförkylda! Eländet började för min del igår och eskalerade mot kvällen, kände mig riktigt jäkla risig. Som tur var fick vi våldsgästa svärmor och fick där dagens middag. Både jag och J var inte alls pigga. Kommer inte ihåg när jag kände mig så här himla förkyld sist! Som tur är det inte hela världen, man är ju inte sängliggande så en del annat ska nog kunna ordnas ändå:) Sovit rätt dåligt under natten, i sömnen har jag rannsakat mig själv för hundrade gången typ för det jag lärt mig, det jag varit med om hur jag är som människa, mitt sunda förnuft osv...om jag kan ha missuppfattat något, eller gjort på något annat sätt angående det senaste i det jag sagt ifrån om. Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag fram till samma sak: jag har gjort precis så som man ska göra, hade jag gjort något annorlunda så hade jag brutit mot mina skyldigheter som jag faktiskt har. Till skillnad från tydligen många andra så tar jag mina arbetsuppgifter på jävligt stort allvar. Vare sig jag städar, producerar via en maskin eller vårdar människor. Jag är ju i tjänst, det betyder att jag har lånat ut mig själv och ska göra det jag har blivit ålagd att göra, som tack för det betalas en lön ut för det arbete jag gör, klockrent eller hur? Man går inte till ett jobb och har någon slags jävla fritidsgård för vuxna, sitter och snackar privatgrejer, chattar och spelar på mobiler osv en stor del av tiden. Jag tycker det är sinnessjukt! Jag säger inte att alla gör så, men det jag har sett så är det övervägande slapphet som gäller. Jag blir förbannad för så mycket resurser går dit det inte ska, konstigt då om man inte kommer framåt!

Kommentarer
Postat av: Madde

Fy va bra sagt Tanja, hade inte kunnat säga det bättre själv!!! Jag är exakt som du, tar mitt arbete på största allvar! Och det är alltid så roligt när man får uppskattning för det jobb man gör=)

2012-06-01 @ 21:27:37
URL: http://madmic.blogg.se/
Postat av: Tanja

Du är en Madde, som jag kan tänka mig precis som jag tar ett arbete på största allvar! Då tänker jag, vad har vi gemensamt? Just ja, vi har ju finska rötter;)))

2012-06-01 @ 22:37:25
Postat av: Madde

Japp =))

2012-06-03 @ 22:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0