Dödshjälp

Internet funkar igen! Vilken lyx, jag behöver inte gå till bibblan för att plugga, tjooo:)
Just nu är jag inne på min sista uppgift för denna termin, det är en utredning om dödshjälp. Mycket intressant...jag tycker det är sjukt vad gammalmodigt att det fortfarande inte är ok att svårt sjuka och mycket gamla kan få en stillsam  död i ro om de så önskar. Vi är ansvarig över vårt liv, men tydligen inte över vår död!? Hur sjukt är inte det? När det kommer till rätten att bestämma över sin egen död, då har man än så länge inte ett jävla skit att säga till om, jo förresten man kan avsäga sig fortsatt lisvupphållande behandling... alla konsekvenser, för och nackdelar, med en legalisering av dödshjälp, det tar jag i min uppgift:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0